| | | | | | |

Campanya “Gaudeix del que és bo, #vicatalà”

Campanya “Gaudeix del que és bo, #vicatalà”

instagram_DDOO_creatividad
2.Ampolla_enoturisme
3.Ampolla_animada_platja
4.Ampolla_animada_disseny_etiqueta
DDOO_DissenyaAmpolla-01
RRSS_7diferencias-04
motsencreuats_WEB movil
DDOO_memory_post_WEB MOVIL
promo_juegosDDOO-11
Refranes_DDOO-01
Refranes_DDOO-02
Refranes_DDOO-03
Refranes_DDOO-04
Refranes_DDOO-05
Refranes_DDOO-06
Refranes_DDOO-07
Refranes_DDOO-08
Refranes_DDOO-09
Refranes_DDOO-10
Refranes_DDOO-11
Refranes_DDOO-12
caiguda imperi
edat mitjana
exportacio
filoxera
grecs i romans (2)
grecs i romans
modernisme
segle xxi
temps de guerra

Anterior
Següent

Les 11 denominacions d’origen vitivinícoles catalanes (DO Alella, DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Costers de Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Penedès, DO Pla de Bages, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta) han unit esforços per promoure el consum de vi català, en una campanya pionera al sector. Sota el lema Gaudeix del que és bo #ViCatalà, les DO busquen apropar al consumidor que viu a Catalunya els vins catalans amb Denominació d’Origen, vins que garanteixen la proximitat i la qualitat.

La campanya, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través d’INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi), és la resposta conjunta a la situació anòmala que pateix el sector a Catalunya, on els vins més consumits no són els vins de proximitat. Els últims mesos, a més, aquesta situació s’ha vist agreujada per la crisi sanitària de la Covid-19, que ha comportat, entre molts altres perjudicis, el tancament del canal Horeca (que representa aproximadament el 60% del consum de vi al país) i l’aturada de les exportacions.

Els canvis en els hàbits de consum i de vida, així com el distanciament respecte al segment de consumidor més jove, fan més necessària que mai una acció unitària que posi en valor el producte de gran qualitat dels més de 10.000 viticultors i viticultores i dels 850 cellers que hi ha al territori, i que troben en els consells reguladors de les denominacions d’origen el seu òrgan més representatiu.

La campanya conjunta compta, en una primera fase, amb diferents plataformes de divulgació, com ara la web www.gaudeixdelqueesbo.com, on els usuaris poden jugar per saber quina és la DO catalana que millor els representa, i perfils a xarxes socials com Facebook i Instagram. Les accions s’han anat desplegant des de la seva inauguració amb l’objectiu d’arribar al màxim nombre de potencials consumidors i consumidores de vi català.

Modernitzar la imatge del vi català, apropar-lo al consumidor no expert i desvestir-lo de complexitat són alguns dels eixos d’aquesta campanya que té com a objectiu fonamental la promoció dels vins catalans amb Denominació d’Origen, no només perquè són el nostre vi de proximitat, sinó perquè són bons i compten amb un segell de qualitat garantida.

  • CLIENT

    11 DO vitivinícoles catalanes

  • ANY D’EXECUCIÓ

    2020

Disseny gràficOficina de Premsa  | Màrqueting digital i community managementRelacions públiques i institucionals

KPI’S

  • Més de 1.400 seguidors a Instagram durant el primer mes
  • Durant el primer mes de la campanya s’han aconseguit 800 seguidors a Facebook
  • Les publicacions han tingut un abast de 143.648 persones
  • Més de 18 milions de visualitzacions del stickers de la campanya.
  • En el cas del web, s’han obtingut 4.319 visualitzacions de les pàgines
  • Temps mitjà de dedicació a la pàgina web elevat, arribant gairebé als 2 minuts per persona
  • Més de 800 persones han participat ja a les diferents activitats interactives del web
  • 20 propostes d’etiquetes corresponents al concurs “Dissenya la teva etiqueta” en només 3 setmanes.

Detalls del projecte:

  • DISSENY GRÀFIC

    Un dels serveis més importants d’aquesta campanya és el disseny gràfic. De fet, des de PCatS Comunicació teniem clar que era una pota essencial per transmetre el missatge que voliem. L’estratègia de disseny gràfic passava per modernitzar la imatge del vi català, prioritzant els atributs de proximitat i qualitat. La campanya és molt visual, jugant amb els colors i el disseny d’il·lustracions per tal que tot seguís la mateixa línia.



  • PÀGINA WEB

    El we és l’espai que recull tota la informació desplegada a través dels diferents canals. És l’aparador de la campanya, així que no només ha de recollir informació de la campanya comuna sinó també ha de recollir l’actualitat de les 11 DO vitivinícoles catalanes que la conformen, l’agenda d’activitats al voltant del vi català, les activitats interactives (com jocs o concursos) qje es puguin desenvolipar a les xarxes socials i que redirigeixin cap al web, etc. El web www.vicatala.org és informatiu, divulgatiu i entretingut que ha de transmetre els conceptes claus de la campanya: transparència, proximitat i autenticitat. Pel que fa al disseny, s’ha procurat que fos visual, modern i directe.

  • XARXES SOCIALS I MÀRQUETING DIGITAL

    La majoria de les accions s’impulsen des de les xarxes socials, que es realitzen per a ser repicades directament per les diferents Denominacions d’Origen. La campanya compta amb un perfil a Facebook, que continua sent la xarxa social amb més impacte i més afí al target consumidor de vi, i a Instagram, la xarxa que més creix en els darrers anys i amb un públic més jove. Algunes de les accions posades en marxa fins ara són les ampolles animades (acció que posa de relleu el consum de proximitat apel·lant a l’humor) i el concurs dissenya la teva ampolla (acció no destinada únicament a professionals sinó que és oberta a tothom).

  • RELACIONS PÚBLIQUES

    El projecte permet una comunicació i coordinació entre les diferents DO. Facilita la tasca de divulgació entre entitats del sector (sommeliers, enòlegs, gremis de restauració, etc.), davant de les administracions i entre mitjans de comunicació i prescripció. Permet, a més, aprofundir en atributs de la categoria de producte, el vi, que sovint resulten tècnics o més complexos que altres categories competidores.

Enllaços d’interès.