| |

L’storydoing, el moment de la veritat

El màrqueting digital és essencial en un món interconnectat i les xarxes s’han convertit en una eina de e-commerce molt potent i és indispensable que com a marca hi tinguem presència. Per tant, és bàsic tenir-ne cura i dedicar un temps a decidir de quina manera volem comunicar-nos. Aquí entra en joc el llenguatge i el to que volem utilitzar, ja que determinarà la percepció que tindran de nosaltres.

En el seu informe ‘Top Trends Comunicación y Marketing 2022’, Evercom ha analitzat alguns dels punts clau que marcaran l’activitat en els departaments de màrqueting i comunicació durant els pròxims 12 mesos.

Aquesta anàlisi destaca que les empreses que vulguin ser rellevants han d’impulsar el seu paper en torn els ciutadans corporatius i fer més plausible un storytelling que transcendeixi, ara o mai, cap a un storydoing.

L’storytelling corporatiu es compon d’un relat, d’una narrativa capaç de conquistar al públic, però el problema d’aquesta tècnica ha aparegut amb la proliferació de marques amb un storytelling poc creïble, generant desconfiança en el consumidor i conseqüentment provocant un desgast en aquesta tendència.

Per aquest motiu, segons Evercom, aquest 2022 parlarem més del concepte storydoing, on triomfaran les marques que creïn experiències al voltant dels seus productes per fer el seu discurs real i tangible. En un mercat saturat d’històries buides, les empreses hauran d’introduir en el seu negoci una estratègia que les defineixi, passant de la paraula a l’acció.

L’storytelling encara serà indispensable, tanmateix aquesta narrativa haurà d’anar acompanyada d’una materialització perquè els consumidors percebin la marca com a fiable i diferencial.  I és aquí quan les empreses hauran d’entendre que el consumidor tindrà un paper més protagonista i a la vegada, més exigent i conscient, que mai.

 

Evercom (2022). Top Trends  Comunicación y Marketing 2022. Recuperat de: https://evercom.es/wp-content/uploads/2021/12/informe_tendencias22_evercom_211210.pdf