Branded content, paper clau en les estratègies publicitàries durant el 2022

Comencem el 2022 parlant del Branded Content. És probable que d’entrada et preguntis quines diferències hi ha amb la publicitat tradicional. Per entendre-ho de forma ràpida: mentre que la publicitat es centra en oferir missatges sobre els seus productes o serveis al públic general, el Branded Content es centra en crear continguts que atreguin als consumidors i que estiguin relacionats amb els valors de la seva marca.

Sovint aquests continguts ni tan sols són percebuts com a publicitat i és precisament això el que ho fa tan efectiu. A PCatS oferim aquest servei, així que pots consultar aquí de quina manera pot ajudar el Branded Content a la teva marca/empresa.

Al post d’avui parlem sobre el tema gràcies a l’estudi presentat per IAB Spain, amb la col·laboració de GfK, i patrocinat per Adevinta Spain. S’aprofundeix en el punt de vista dels professionals del sector publicitari, en com utilitzen els continguts de branded content, en quins formats i la repercussió que aconsegueixen.

Segons l’estudi, el 8% dels entrevistats vincula la creativitat amb el branded content. D’aquests, un 25% dels usuaris recorda alguna marca que ha fet publicitat d’aquest tipus durant l’últim any, com Samsung, Xiaomi, Coca-Cola o Casa Tarradellas.

Però… què tenen en comú el branded content i la publicitat tradicional? El reconeixement de marca i la intenció de compra. Ara bé, tots dos indicadors obtenen valors més grans quan el branded content es mostra en un entorn conegut. Segons l’estudi, aquest format es considera més original, creatiu i divertit que un anunci tradicional.

De fet, aquest tipus de publicitat es percep com a menys repetitiu, molest i intrusiu comparat amb la percepció que té l’usuari sobre la publicitat convencional. A més, aquests aspectes són millor valorats en comparació amb tots els formats analitzats: email màrqueting, publicitat a xarxes, retargeting dinàmic, displays i vídeo online.

El branded content aconsegueix captar més l’atenció i resulta més entretingut i inspirador que la publicitat. 9 de cada 10 professionals entrevistats coincideixen que el branded content és el format publicitari més recomanable per enfortir la marca. També coincideixen en què el format més efectiu en una campanya de contingut de marca és el vídeo, però no només pel format en sí, sinó per la peça o pel seu contingut/missatge.

Per al 73% de les empreses el branded content és una prioritat en la seva estratègia publicitària, tot i que només un 39% en fa un ús actiu. Com a conclusió, els professionals del sector consideren que la inversió en branded content durant el 2022 anirà augmentant, i això es reflectirà en el creixement d’aquest tipus de format. És més, el 65% creu que creixerà més en comparació amb altres formats.