La UAB continua apostant per la formació i la professionalització en l’enoturisme

La UAB continua apostant per la formació i la professionalització en l’enoturisme

[:ca]L’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) segueix apostant per potenciar el talent en la gestió i la promoció enoturística: el proper 20 de maig arrenca la 3a edició del curs online “Especialització en enologia i enoturisme” que ofereix formació bàsica en viticultura i enologia, història del vi i tast de vins, desenvolupament d’un pla estratègic en enoturisme, comunicació i màrqueting especialitzat i tècniques de segmentació de mercats.

La formació va dirigida a graduats en Direcció Hotelera, Turisme, Direcció de Serveis de Restauració i/o Comerç, però també a professionals del sector que desitgin especialitzar-se en aquest àmbit. Els alumnes obtindran els coneixements necessaris per poder gestionar agències i entitats relacionades amb el món vitivinícola, allotjaments en zones vinícoles, cellers o empreses distribuïdores de vins i destil·lats.

El curs d’especialització comptarà amb professionals de referència en el sector com José Luis García, sommelier i professor de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB; Francisco de la Rosa, CEO Cava Torelló; Jordi Alcover, llicenciat en Història, sommelier i director de La Guia de Vins de Catalunya; Silvia Naranjo, sommelier i codirectora de La Guia de Vins de Catalunya; i Sole García Insua, periodista, especialitzada en Comunicació Corporativa i Màrqueting i directora de PCatS Comunicació, agència especialitzada en el món agroalimentari i, especialment, en el sector del vi.

El curs s’organitza en quatre mòduls:

  • Coneixements d’enologia, factors de producció i vinificació, i actualitat del sector”, impartit per Francisco de la Rosa.
  • “Història del vi i la vinya a Catalunya. Origen i evolució. Com entendre el vi i anàlisi sensorial”, a càrrec de Jordi Alcover i Silvia Naranjo.
  • Comunicació i màrqueting especialitzat en el sector del vi i el turisme del vi” impartit per Sole García Insua.
  • Desenvolupament del Pla Estratègic en enoturisme” a càrrec de José Luis García.

 

La formació online comença el proper 20 de maig i s’allargarà fins el 20 de juliol d’aquest mateix any. Un total de 35 places s’han habilitat pels estudiants que prefereixen aquesta modalitat, que els permet realitzar la formació a distància.[:es]La Escuela Universitaria de Turismo y Dirección Hotelera de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) sigue apostando por potenciar el talento en la gestión y la promoción enoturística: el próximo 20 de mayo arranca la 3ª edición del curso online “Especialización en enología y enoturismo” que ofrece formación básica en viticultura y enología, historia del vino y cata de vinos, desarrollo de un plan estratégico en enoturismo, comunicación y marketing especializado y técnicas de segmentación de mercados.

La formación está pensada para graduados en Dirección Hotelera, Turismo, Dirección de Servicios de Restauración y/o Comercio, pero también para profesionales del sector que quieran especializarse en este ámbito. Los alumnos obtendrán los conocimientos necesarios para poder gestionar agencias y entidades relacionadas con el mundo vitivinícola, alojamientos en zonas vinícolas, bodegas o empresas distribuidoras de vinos y destilados.

El curso de especialización contará con profesionales de referencia en el sector como José Luis García, sommelier y profesor de la Escuela de Turismo y Dirección Hotelera de la UAB; Francisco de la Rosa, CEO Cava Torelló; Jordi Alcover, licenciado en Historia, sommelier y director de La Guia de Vins de Catalunya; Silvia Naranjo, sommelier y codirectora de La Guia de Vins de Catalunya; y Sole García Insua, periodista, especializada en Comunicación Corporativa y Marketing y directora de PCatS Comunicació, agencia especializada en el mundo agroalimentario y, especialmente, en el sector del vino.

El curso se organiza en cuatro módulos:

  • Conocimientos de enología, factores de producción y vinificación, y actualidad del sector”, impartido por Francisco de la Rosa.
  • “Historia del vino y la viña en Catalunya. Origen y evolución. Cómo entender el vino y análisis sensorial”, a cargo de Jordi Alcover y Silvia Naranjo.
  • Comunicación y marketing especializado en el sector del vino y el turismo del vino” impartido por Sole García Insua.
  • Desarrollo del Plan Estratégico en enoturismo” a cargo de José Luis García.

 

La formación online empieza el próximo 20 de mayo y se alargará hasta el 20 de julio de este mismo año. Un total de 35 plazas se han habilitado para los estudiantes que prefieran esta modalidad, que les permite realizar la formación a distancia.[:]