| |

El packaging de PCatS per a l’oli Suo Tempore, Medalla d’Or a Los Angeles International EVOO Competition

El packaging de l’oli d’oliva verge extra Suo Tempore, disseny exclusiu de PCatS Comunicació, ha aconseguit la “Medalla d’Or” en el marc de Los Angeles International Extra Virgin Olive Oil Competition, premi més prestigiós dels Estats Units i 5è a escala mundial, celebrat del 5 al 7 de febrer a Los Angeles.

La competició reuneix els més alts estàndards d’integritat i de professionalitat a l’atorgar medalles als millors olis del món. El concurs va rebre 530 olis d’oliva verge extra de 302 productes diferents. Los Angeles International EVOO Competition entrega guardons repartits en cinc categories: “Best of Show” (5 premiats), “Best of Class” (20 premiats), “Medalla d’Or” (136 premiats), “Medalla de Plata” (126 premiats) i “Medalla de Bronze” (91 premiats). El concurs va rebre olis de països de tot el món: Argentina, Austràlia, Xile, Xina, Croàcia, França, Grècia, Itàlia, Japó, Líban, Portugal, Sudàfrica, Espanya, Tunísia, Turquia, Uruguai i Estats Units.

PCatS Comunicació va ser la responsable de desenvolupar el concepte i la imatge de Suo Tempore. Des de la nostra agència, especialitzada en l’agroalimentació des de l’any 2005, ens vam encarregar del naming i identitat visual d’aquest oli, aíxi com de la seva pàgina web. El nostre company Toni Torres, dissenyador gràfic, va ser la persona encarregada del disseny del seu packaging.

L’oli d’oliva verge extra Suo Tempore, que persegueix una qualitat superior en un projecte auditat per l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries), desenvolupa el concepte què les coses bones són fruit de dedicar temps: com el “xup, xup” de la cuina tradicional, com l’artesania. De fet, l’olivera és l’únic cultiu mediterrani que té un cicle de 2 anys. 2 anys dedicats en cos i ànima pels productors lleidatans del Suo Tempore per fer el millor oli d’oliva verge extra possible.

El logotip de Suo Tempore es va realitzar amb una tipografia romana elegant. És una tipografia amb un traç modulat molt orgànic. Alguns finals de lletra recorden, fins i tot, al fluir de l’oli. Aquesta sensació es completa amb la gota que cau de la “p”. El patern es va crear amb forma de fulles i olives que recorden l’Arbequina. El relleu sec és un aspecte que el diferencia de la resta i dona un toc Premium, convidant a tocar l’ampolla, com si es tractés d’una joia.

En relació a la identitat gràfica, a l’etiqueta es va apostar per una composició minimalista, fent-la més atractiva i actual. Sota el nom es va afegir el concepte del temps a través dels 365+365, una manera diferent de posar en valor els dos anys necessaris per obtenir el millor producte.

El baseline és la frase següent: “The best of the best Mediterranean extra virgin olive oil”, amb el que s’introdueix també el concepte de la mediterraneïtat del producte. Per acabar, s’incorpora el “by…” que tanca tota l’explicació del producte, posant el punt final.

A l’etiqueta destaquen dos colors: el negre i el daurat, aplicats amb stamping. El logotip i el nom del productor van en negre, mentre que la resta del text és daurat. L’efecte visual és com si la part central estigués banyada en or per la gota que cau de la “p”. La combinació del negre, el daurat i el cop sec del patern, en una etiqueta que embolcalla gairebé tota l’ampolla, li dóna al conjunt un toc elegant, diferenciador i, alhora, cridaner.