|

Els “influencers” lideren les xarxes socials de Gran Consum

Epsilon Technologies, companyia líder a l’Estat Espanyol en intel·ligència de dades aplicada al màrqueting, ha presentat el Panel Icarus Analytics 2018. Aquest estudi recull a temps real grans volums de dades no estructurades, a través de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i LinkedIn sobre més de 1.500 marques de diferents sectors. L’objectiu és aportar una visió sobre l’estat de les marques de Gran Consum a xarxes socials, conèixer la seva posició i analitzar el rendiment de les accions digitals de les companyies per entendre quins continguts connecten amb els usuaris.

Epsilon Technologies ha analitzat 420 marques de Gran Consum i, en conjunt, han generat més de 35 milions d’interaccions. Les marques líders a les xarxes socials han estat Ybarra, L’Oréal, Coca Cola, Garnier, Gallina Blanca, Estrella Damm, La Masía, Fini, Mahou i Ron Barceló. Els influencers que han generat més interaccions són @PaulaGonu, @realmadrid, @oscar_casas_, @paula.baena i @tinitastoessel. La majoria són millenials i un 60% són dones (tenint en compte el Top 40 del Panel Icarus Analytics 2018).

D’una altra banda, Instagram es consolida com la xarxa social que més creix amb un increment d’interaccions de gairebé un 37% respecte a l’estudi anterior, convertint-se en líder en engagement del Gran Consum. Per altra banda, Twitter va perdent interaccions passant a un -41%.

Les col·laboracions amb influencers han permès a les marques associar-se amb els valors que transmeten i connectar de manera natural amb un públic jove que s’identifica amb aquestes personalitats. A PCatS, en funció de les necessitats i objectius de les nostres marques i clients,  treballem en aquest tipus d’accions, amb resultats i indicadors d’impacte molt positius.

L’informe identifica també una tendència a realitzar accions relacionades amb reptes, coneguts com a challenges, que és una de les principals estratègies de moltes marques com Pepsi, Donettes o Estrella Galicia, entre altres. També és habitual realitzar sortejos amb l’objectiu d’augmentar la comunitat dels perfils propis de la marca.

Les principals campanyes (gran consum) han estat les següents:

  • Pepsi: #RetodelSaberPepsiMax (més de 700.000 interaccions)
  • Donettes: #DonettesTrolleoChallenge (més de 600.000 interaccions)
  • Yatekomo: #YatenrrolloChallenge i #YatekomoChallenge (més de 500.000 i 400.000 interaccions respectivament)
  • Estrella Galicia 0.0: #ElReto00 (més de 100.000 interaccions)