Reputation Institute presenta 10 tendències que condicionaran la reputació de les empreses

Comunicació

Comments (0) / 16:34

El Reputation Institute (RI) ha presentat recentment un estudi sobre les Macro Tendències que condicionaran la reputació de les empreses i les institucions durant l’any 2019. En aquest sentit, el RI estudia anualment 25 industries i més de 7.000 companyies de 40 països del món, amb un milió de qualificacions individuals. A través d’entrevistes, s’avaluen a 170 directors de comunicació d’empreses internacionals rellevants en els seus sectors.

L’estudi detalla 10 tendències que impliquen diversos àmbits i que afectaran la reputació de les empreses. Al sector de la tecnologia, l’estudi dedica tres tendències. Es fa èmfasi en acabar amb les fake news, doncs afecten directament a la credibilitat dels mitjans de comunicació i les empreses. S’ha de perseguir, per tant, la necessitat de ser transparent i autèntic. En segon lloc, les empreses han de destinar recursos i esforços en assegurar la privacitat de les dades i fer front així als ciber-atacs. La violació d’aquesta privacitat afecta molt negativament en la reputació de les companyies. Per últim, l’estudi especifica que guanyar-se la confiança dels influencers crea un impacte molt positiu en la reputació.

L’empoderament de la dona és un altre dels punts de l’estudi. Té especial importància acabar amb la desigualtat en tots els àmbits i les empreses han de generar igualtat d’oportunitats i no tolerar en cap moment casos d’assetjament sexual o desigualtats salarials. Per altra banda, és important treballar el compromís social. S’han d’elevar els propòsits per impulsar una connexió emocional amb el públic que busca alinear-se amb els valors de les companyies.

En un mercat laboral cada cop més competitiu, les empreses han d’entendre què defineix la seva cultura i fomentar el compromís amb els seus empleats. També té un paper important el CEO, qui influeix en la reputació d’una companyia. El seu activisme ha d’estar vinculat amb la contribució a la societat d’un comportament ètic i transparent.

Les companyies, a més, han d’evitar les tensions comercials buscant un equilibri prudent en l’orgull d’un país o una empresa per no perjudicar el seu comerç exterior. Per altra banda, han de superar la bretxa política i alinear-se amb els interessos de la societat i els problemes socials. I, per últim, les empreses han de ser fidels als seus orígens alhora que exporten el patrimoni de l’empresa adaptada a una audiència global.