|

La despesa publicitària en xarxes socials augmenta vertiginosament per la COVID-19

Socialbakers, plataforma de màrqueting digital, ha presentat un informe on s’analitzen els canvis que han viscut les xarxes socials durant l’últim quadrimestre de 2020. El document assenyala que la despesa publicitària en Social Media va incrementar vertiginosament i fa un anàlisi tant del màrqueting de pagament com l’orgànic per analitzar com afectaran aquests canvis durant l’any 2021.

Una de les conclusions de l’informe és l’augment en inversió publicitària digital, que s’ha incrementat fins a suposar el 56% de la despesa total. Si analitzem com es va distribuir aquesta despesa, comprovem que el 73,7% es va destinar als feeds de Facebook i Instagram. Per altra banda, Instagram Stories va obtenir el 10,9% de la despesa. Finalment, el 15,4% restant es va destinar a altres ubicacions de les diferents xarxes socials.

Les marques van augmentar dràsticament la seva inversió en publicitat en xarxes socials en el quart trimestre. En el seu pic màxim durant aquest període, la inversió publicitària mundial va augmentar en 50.3% en comparació amb la temporada nadalenca del quart trimestre del 2019″, va dir Yuval Ben-Itzhak, president de Socialbakers.

L’informe també parla d’un augment global en el cost per clic (CPC), una acceleració en el domini creixent d’Instagram, un major abast per als anunciants a Facebook, un augment en la popularitat i costos publicitaris dels vídeos, i una disminució generalitzada en l’ús d’influencers en xarxes socials durant la temporada nadalenca.


Instagram supera a Facebook en audiència i ‘engagement’

El domini d’Instagram sobre Facebook continua expandint-se a un ritme accelerat. L’audiència d’Instagram va créixer un 11,3%, mentre que la de Facebook es va reduir un 17,6%. Si analitzem una mostra de 50 perfils de les marques més importants, són ara un 39% més grans a Instagram que a Facebook. A més, Instagram va tenir 21 vegades més interaccions que Facebook. Malgrat aquesta creixent bretxa tant d’audiència com d’interaccions, durant els últims mesos de 2020, es van publicar un 61,9% dels posts a Facebook.


Facebook Live gairebé triplica les interaccions del vídeo

Facebook Live va ser el format més atractiu en aquesta plataforma. Va generar 2,8 vegades més interaccions en comparació amb les imatges i 3,5 vegades més interaccions en comparació amb el contingut de vídeo regular.

A Instagram, el carrusel va ser el format més atractiu amb 176 interaccions de mitjana per publicació. Les publicacions en carrusel, que poden contenir tant imatges com vídeos, han superat constantment les imatges i els vídeos.

En comparació amb el tercer trimestre de 2020, tots els formats a Instagram van disminuir les interaccions orgàniques i a Facebook només van augmentar els vídeos en viu; tots els altres formats es van mantenir bàsicament iguals o van disminuir lleugerament.


Ús del hashtag #ad entre els influencers

La quantitat d’influencers d’Instagram que van fer servir l’etiqueta #ad en les seves publicacions va disminuir un 17,6% en comparació amb el mateix període de l’any anterior. L’informe té en compte els hashtags regionals i altres patrocinats, inclosos #sp, #paid i #promo, així com l’ús de #ad.

Per altra banda, les dades mostren que els influencers XS (menys de 10.000 seguidors) i S (entre 10.000 i 50.000 seguidors) s’utilitzen amb molta més freqüència que altres grups. No obstant això, a finals de 2020 van ser els influencers XL, aquells que tenen més d’un milió de seguidors, l’únic grup que va créixer mentre que altres van disminuir.