|

Les funcions del gabinet de premsa per als nostres clients

[:ca]Com a agència de comunicació integral, el servei de gabinet de premsa (ja sigui per a donar suport a altres accions com organització d’esdeveniments, ja sigui com a servei propi) és un dels pilars en les estratègies de comunicació que dissenyem per a molts clients.

Des de l’oficina o gabinet de premsa avaluem l’activitat i la informació que genera un client per determinar si aquestes informacions tenen valor noticiable i poden, per tant, ser d’interès dels mitjans de comunicació. Si és així, transformem la informació en notícia i ho fem arribar a tot tipus de mitjans (segons característiques): generalistes o sectorials, territorials o generals i sobre qualsevol suport, adaptant continguts i estil a les seves rutines.

En aquesta línia, tot l’equip de PCatS estudiem les necessitats de cadascun dels nostres clients i valorem quina és l’estratègia comunicativa més adient. La nostra funció no es limita únicament a organitzar les rodes de premsa o a difondre comunicats, sinó que ens encarreguem de conèixer el projecte de primera mà i entendre’l.

En aquest marc, per garantir l’èxit de tots els clients, seguim una sèrie de rutines imprescindibles basades en les següents fases:

  1. Reunió prèvia amb el client. En cada cas, estudiem les necessitats dels nostres clients, els escoltem, entenem les seves demandes, els seus objectius i valorem les accions anteriorment realitzades.
  2. Estratègia comunicativa. Amb la documentació extreta a la reunió, i el posterior anàlisi, l’equip ens posem en marxa per elaborar una estratègia de premsa adaptada als objectius i interessos del clients, respectant els seus valors i identitat, però amb esperit crític si cal prendre una nova dinàmica per aconseguir millors resultats.
  3.  Estratègia de mitjans. Amb cadascun dels nostres clients ens assegurem de planificar una base de dades personalitzada i adaptada als seus objectius, assegurant-nos que la informació que arribi a periodistes i mitjans és del seu interès.
  4. Redacció i assessorament. Elaborem els continguts establint un missatge a seguir, respectant l’objectiu final del client, sempre tenint en compte a quin quin mitjà/professional ens adrecem.
     
  5. Seguiment i valoració. Un dels trets més important per a l’equip és oferir una valoració objectiva al client de l’acció realitzada. Per aquest motiu, realitzem un seguiment dels impactes de cada acció i presentem un informe regular o final de la campanya al client.

L’eina del gabinet de premsa permet establir un diàleg amb els mitjans de comunicació i, en general, també amb els seus respectius lectors, espectadors i/o oïdors. Però no només això, com una pluja fina mantinguda en el temps, permet que les marques ocupin un espai en l’imaginari dels professionals de la comunicació. Només si saben que hi són i que fan serà possible que els contactin o tinguin en compte com a font d’informació, referència, etc.[:es]Como agencia de comunicación integral, el servicio de gabinete de prensa (ya sea para dar soporte a otras acciones como organización de eventos, ya sea como servicio propio) es uno de los pilares en las estrategias de comunicación que diseñamos para muchos clientes.

Desde la oficina o gabinete de prensa evaluamos la actividad y la información que genera un cliente para determinar si estas informaciones tienen valor noticiable y pueden, por tanto, ser de interés para los medios de comunicación. Si es así, transformamos la información en noticia y la hacemos llegar a todo tipo de medios (según características): generalistas o sectoriales, territoriales o generales y sobre cualquier soporte, adaptando contenidos y estilo a sus rutinas.

En esta línea, todo el equipo de PCatS estudiamos las necesidades de cada uno de nuestros clientes y valoramos cuál es la estrategia comunicativa más adecuada. Nuestra función no se limita únicamente a organizar las ruedas de prensa o a difundir comunicados, sino que nos encargamos de conocer el proyecto de primera mano y entenderlo. 

En este marco, para garantizar el éxito de todos los clientes, seguimos una serie de rutinas imprescindibles basadas en las siguientes fases:

  1. Reunión previa con el cliente. En cada caso, estudiamos las necesidades de nuestros clientes, los escuchamos, entendemos sus demandas, sus objetivos y valoramos las acciones anteriormente realizadas.
  2. Estrategia comunicativa. Con la documentación extraída de la reunión, y el posterior análisis, el equipo nos ponemos en marcha para valorar una estrategia de prensa adaptada a los objetivos y intereses de los clientes, respetando sus valores e identidad, pero con espíritu crítico si hace falta tomar una nueva dinámica para conseguir mejores resultados.
  3. Estrategia de medios. Con cada uno de nuestros clientes, nos aseguramos de planificar una base de datos personalizada y adaptada a sus objetivos, asegurándonos que la información que llega a periodistas y medios es de su interés.
  4. Redacción y asesoramiento. Elaboramos los contenidos estableciendo un mensaje a seguir, respetando el objetivo final del cliente, siempre teniendo en cuenta a qué medio/profesional nos dirigimos.
  5. Seguimiento y valoración. Una de las características más importantes para el equipo es ofrecer una valoración objetiva al cliente de la acción realizada. Por este motivo, realizamos un seguimiento de los impactos de cada acción y presentamos un informe regular o final de la campaña al cliente.

 

La herramienta de gabinete de prensa permite establecer un diálogo con los medios de comunicación y, en general, también con los respectivos lectores, espectadores y/o oyentes. Pero no solo esto, como una lluvia fina mantenida en el tiempo, permite que las marcas ocupen un espacio en la imaginación de los profesionales de la comunicación. Solo si saben que son y que harán posible que los contacten o tengan en cuenta como fuente de información, referencia, etc.

 [:]