Una ruta dels vins: tastos guiats per arribar al consumidor

La comunicació corporativa té molts elements que generen l’ambient per què una marca sigui coneguda i reconeguda. Si bé l’objectiu final és la venda, hi ha altres objectius previs com ara: el prestigi, que el consumidor tingui en comptea la marca com a opció de compra o que associï a uns determinats valors. Una empresa no és només els seus resultats econòmics també representa uns valors socials i aquests es reflecteixen en aquells actes als que dóna suport o patrocina. Des de la DO Catalunya s’aposta per esdeveniments culturals i formats innovadors com ara els Vinòmics, la col•laboració amb Geogravia, amb el Festival Internacional de Música de Cambrils, o iniciatives com Biblioteques amb DO, Hotels amb DO, entre altres.

A banda d’aquests esdeveniments, també calen iniciatives que tinguin un contacte directe entre el que ofereix la marca i el consumidor final. Els tastos de vi són una excel·lent ocasió per arribar al consumidor d’una forma amable i en la qual li aportes un valor: els coneixements que aporta el tast i, a part, l’experiència en si mateixa. No deixa de ser un acte cultural però en el qual es pot tastar el producte. Amb aquesta filosofia es plantejava la 5ª Ruta de Vins de la DO Catalunya que va tenir lloc durant la passada Festa Major de Gràcia entre el 15 i el 21 d’agost. Una iniciativa impulsada per la DO Catalunya en la qual participaven 12 carrers i que apostava per mantenir viva la cultura del vi a les celebracions, una costum tan de casa nostra. Els vins de la DO Catalunya estaven disponibles per a qualsevol visitant de les festes de Gràcia en les barres populars de la major part dels carrers i places guarnides. A més, cada dia se celebrava un tast guiat en un dels dotze carrers participants amb el lema “A cada carrer, tasta un vi”.

Aquesta iniciativa aproxima els vins de la DO Catalunya al consumidor des de l’experiència d’haver-los tastat i amb l’aportació de coneixement que fa la sumiller amb les seves explicacions entenedores i entretingudes. El macrotast coorganitzat amb col•lectiu gastronòmic el Cargol Graciós, que va tenir lloc el 17 d’agost, va ser l’acte central de la ruta: era en el que més assistents s’esperaven, el que tenia més referències i el que permetia aprofundir més als “tastadors”. L’èxit va ser rotund, van participar més de 60 persones que a més van interactuar amb les seves aportacions tot tastant les referències de la DO Catalunya. Els tastos són una opció per a arribar al consumidor amb un altre tipus de comunicació: el boca-orella tan antic com efectiu i que permet al consumidor escollir quines referències li interessen més. La Ruta de Vins i la Festa Major de Gràcia és un esdeveniment que ja forma part de la DO Catalunya i la recompensa arriba quan es fa visible que molts repeteixen els tastos i fan tota la ruta.