Un estil “sense complexos” i informal per les xarxes de la Pocavergonya
[:ca]Quan hem de gestionar les xarxes socials d’un client, com és el cas de la Pocavergonya, el primer que hem d’escollir és el to i l’estil. És essencial comunicar amb aquests dos elements allò que és la marca. El to pot ser molt seriós, corporatiu, informatiu però també divertit, atrevit i informal o pot alternar entre els dos tons.
En el cas de La Pocavergonya, que es descriu com el vi més descarat de la Ribera d’Ebre, estava clar com anaven: clarament informal, en un to de vegades divertit o com entre “col•legues” i en les quals, de vegades, pot parlar directament la nostra protagonista. La Pocavergonya “viu sense complexos” i amb un “sentit de l’humor àcid i irònic acaba sent sempre l’ànima de totes les converses i les festes”. Hem superat el test de la Pocavergonya i als nostres posts en xarxes aconseguim que el ressò desitjat.
La gestió de les xarxes
Vivim en una època d’eclosió de xarxes socials: algunes de generalistes i d’altres de molt segmentades per públic, territori o temàtica. S’ha d’escollir bé en quines xarxes estar present com a marca per optimitzar els esforços i desenvolupar una comunicació eficaç. En el cas de la Pocavergonya per donar-se a conèixer en un públic generalista es va optar pel Facebook, en canvi Twitter i Instagram havien de servir per aconseguir estar amb el públic més hipster.
Hi ha, a més, dos elements més a valorar gens menyspreables: la periodicitat i la planificació. Twiter necessita més “aliment” que Facebook o Instagram amb una informació més sintetitzada. Sigui com sigui, però, no pot passar més d’una setmana sense que el vi més descarat de Ribera d’Ebre es faci sentir a les xarxes, en qualsevol d’elles. I en el que es refereix a la planificació, s’ha abordat des de l’espontaneïtat i la creativitat: perquè així ho demanen les xarxes, basades en la immediatesa, i també perquè va en el caràcter de la nostra protagonista.
L’estil de la gestió de les xarxes és també molt participatiu: permet créixer a poc a poc i crear una comunitat online de persones que comparteixen vivències vinculades al vi, a la Pocavergonya i al seu caràcter atrevit i divertit. Sense pressa però sense pausa: lent però que arriba. Abordem la comunicació en xarxes de la Pocavergonya des de la seva especificitat: la de ser una marca “sense complexos”.