‘Geogravia’, un exemple d’acció de patrocini de la DO Catalunya
PCatS Comunicació treballem les estratègies de comunicació dels nostres clients a partir de diferents àmbits. Una de les eines és la comunicació directa de totes aquelles informacions referides a la marca, cosa que és bàsica i imprescindible. Les marques han de donar a conèixer els serveis i els productes que ofereixen. En el cas de PCatS, que treballem amb empreses i denominacions d’origen del sector del vi, això es concreta en accions de comunicació que serveixen per explicar el llançament d’un nou producte, d’una nova referència de vi, d’una nova botiga, d’un nou celler, etc. O també poden ser notícia els canvis o novetats: dades de la collita, de la producció, de la venda, de l’exportació, etc.
A més, hi ha estratègies com el patrocini per la qual empreses, organismes i institucions, com a societat que són, poden participar aportant suport en diferents iniciatives o esdeveniments. Una acció que permet vincular a una marca amb un contingut d’interès i uns valors per al consumidor final. “Geogravia” n’és un exemple, en aquest cas, de la DO Catalunya que promou debats online entre Jaume Martí, director de màrqueting de la cooperativa Agrícola Sant Josep de Bot, i Oriol Pérez de Tudela comercial, filòsof i director del projecte “Vi a punt”. El seu objectiu és generar pensament al voltant del vi, la cultura i el territori i sobre la conservació de la cultura de vi tradicional i autóctona en terres catalanes.
“Geogravia” és una iniciativa de La Conca 5.1 destinada al sector vitivinícola i a tots aquells consumidors finals interessats en endinsar-se en el món del vi. Set capítols, fins ara, amb títols com ara: Geografia, Consum, Debat, Novell, Mapes i DO. La setmana passada van fer públic el darrer capítol, Directe, enregistrat en directe a la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus en un debat en el marc del cicle Biblioteques amb DO, una iniciativa del Servei de Biblioteques de la Generalitat.
Amb uns continguts i uns valors molt propers als que representa la DO Catalunya però desvinculats de la informació corporativa i de l’objectiu de venda, “Geogravia” és un exemple d’acció de patrocini que transmet al consumidor final la vinculació de la DO Catalunya amb el país, el territori i la seva cultura. I una acció imprescindible en la comunicació integral d’una empresa, organisme o institució.