Sarah Jane Evans, referent de l’enoturisme internacional, a la Jornada Tècnica de la DOTA

DO Terra Alta

Comments (0) / 10:36

La Jornada Tècnica de la DO Terra Alta va tenir lloc el 2 de novembre al Celler Joan Figueres (Gandesa), emmarcada en la 31a Edició de la Festa del Vi de la Terra Alta, organitzada anualment per aquesta DO, amb la col·laboració de PCatS Comunicació que s’encarrega de la definició de la jornada, la convocatòria i part de la logística. Enguany ha estat protagonitzada per la Sarah Jane Evans, Master of Wine i tot un referent de l’enoturisme a nivell internacional. Guardonada escriptora i periodista de vins, és co-presidenta dels Decanter World Wine Awards i presidenta del simposi de l’Institute Master of Wine 2018.

Joan Arrufí, president de la DO Terra Alta, va ser l’encarregat de donar pas a Sarah Jane Evans, qui va voler enumerar alguns aspectes a tenir en compte per fomentar l’enoturisme: relacionar el vi amb la gastronomia, actualitzar el lloc web, mantenir l’autenticitat a l’hora d’elaborar el vi i treure profit al nostre patrimoni històric. “És important també viatjar molt i conèixer cellers d’arreu del món per veure que s’està oferint a altres països i saber en què podem millorar nosaltres”.

La Master of Wine, a més, va destacar alguns elements imprescindibles per millorar les vendes. Va recomanar que el celler disposés d’una sala exclusiva per a tastos, amb la presència d’un sommelier per oferir als clients una major confiança. També va fer èmfasi en comptar amb una zona dedicada als nens, ja que el perfil de pares amb fills és molt habitual en la cultura del vi.

Sara Jane Evans va donar especial importància als millenials, destacant que actualment aquesta generació no té interès en el vi. “Desgraciadament, la crisi econòmica està afectant a aquest sector de la població i, potser, no volen invertir els seus diners a comprar vi. Però els millenials són el futur i hem d’aconseguir que avui s’interessin per la cultura del vi perquè demà seran ells qui el consumiran”.

Per altra banda, va fer una crida a donar a conèixer la Terra Alta fora d’Espanya. La seva recomanació va ser incloure un petit mapa a l’etiqueta de l’ampolla i treballar en la marca de cara al mercat internacional. “Aquí teniu tota la història necessària, una bona campanya i un bon vi. Però heu de treballar perquè la gent que no és d’aquí pugui reconèixer ràpidament la Terra Alta i relacionar la garnatxa blanca amb la vostra DO”.

Un cop finalitzada la seva ponència, es va donar pas a un menjar a càrrec dels Restauradors de la Terra Alta (Coll del Moro, Miralles, Nou Moderno, Ginebrals i Fontcalda), maridat amb el “Rialla Blanc 2017” del Celler Rialla, el “Somdinou blanc fermentat en bóta 2016” del Celler Cooperatiu Gandesa, el “Domus Pensi 2014” d’Altavins Viticultors i el “Poble Vell blanc 2012” d’Agrícola Corbera d’Ebre.