La garnatxa blanca de la DO Terra Alta surt de ruta per Barcelona

La garnatxa blanca de la DO Terra Alta surt de ruta per Barcelona

[:ca]La Garnatxa Blanca de la Denominació d’Origen Terra Alta està molt present a Barcelona gràcies a la primera ruta de vins que la DO organitza a la capital catalana, i que es pot gaudir des del 14 de març fins al dia 24 del mateix mes.

La ruta està formada per 8 locals de Barcelona: Zona d’Ombra (Gòtic), Sexy Wine (Ciutat Vella), Cap de Suro (Poble Sec), Vinateria Rosaluna (Sant Antoni), Més de Vi (Poblenou), Bodega Alaparra (Poblenou), AmoVino (Eixample Esquerra) i Sagrades Tannines (Eixample Dreta). El vi escollit ha estat el Rialla 2017, que va ser el guanyador del concurs de vins de la DO Terra Alta en la categoria de Millor Garnatxa Blanca, i consisteix en què els locals ofereixin als clients una copa de vi acompanyada d’una tapa, diferent a cada un dels locals, per aconseguir maridatges alternatius i ampliar l’oferta gastronòmica.

A més, aquelles persones que s’apropin als locals, poden entrar en el sorteig d’un cap de setmana a la Terra Alta i de dos lots de vins. Per participar, els assistents han de fer-se una foto amb la seva copa de vi i penjar-la a les seves xarxes socials, mencionant a la DO Terra Alta i utilitzant els hashtags #fansDOTerraAlta i #garnatxablancaonroad.

L’objectiu de la ruta és promocionar la garnatxa blanca a Barcelona (segell característic d’aquesta DO i gràcies a la qual compta avui amb un distintiu propi: Terra Alta Garnatxa Blanca 100×100), popularitzar el consum de vi amb DO Terra Alta i reforçar la identitat de la marca. El nom de la ruta, Garnatxa Blanca On Road, aposta per donar continuïtat a la campanya de comunicació #fansDOTerraAlta. Amb aquesta ruta, la DO Terra Alta genera engagement, per una banda, amb els locals participants, els quals es converteixen en ambaixadors de la marca durant les setmanes que dura la ruta. I, per altra, banda, amb el públic final, millorant la notorietat i augmentant la percepció de valor.

Per a la ruta s’ha dissenyat material gràfic específic:  pòsters en tres idiomes informant de la ruta (llistat de locals i mapa amb ubicació, dies de participació, web per a consultar més informació, etc.), flyers a doble cara, samarretes i displays personalitzats amb el nom del local.

Des de PCatS Comunicació ens hem encarregat de la gestió i coordinació amb els locals participants. A més, som responsables de la estratègia publicitària, tant online com offline, a més de publicitat exterior (mupis al Metro de Barcelona). Fem difusió a xarxes socials i també realitzem tasques pròpies de gabinet de premsa.[:es]La Garnacha Blanca de la Denominación de Origen Terra Alta está muy presente en Barcelona gracias a la primera ruta de vinos que la DO organiza en la capital catalana, y que se puede disfrutar desde el 14 de marzo hasta el día 24 del mismo mes.

La ruta está formada por 8 locales de Barcelona: Zona d’Ombra (Gótico), Sexy Wine (Ciutat Vella), Cap de Suro (Poble Sec), Vinatería Rosaluna (Sant Antoni), Més De Vi (Poblenou), Bodega Alaparra (Poblenou), AmoVino (Eixample Izquierdo) y Sagrades Tannines (Eixample Derecho). El vino escogido ha sido el Rialla 2017, que fue el ganador del concurso de vinos de la DO Terra Alta en la categoría de Mejor Garnacha Blanca, y consiste en que los locales ofrezcan a los clientes una copa de vino acompañada de una tapa, diferente en cada uno de los locales, para lograr maridajes alternativos y ampliar la oferta gastronómica.

Además, aquellas personas que se acerquen a los locales, pueden entrar en el sorteo de un fin de semana en la Terra Alta y de dos lotes de vinos. Para participar, los asistentes deben hacerse una foto con su copa de vino y colgarla en sus redes sociales, mencionando en la DO Terra Alta y utilizando los hashtags #fansDOTerraAlta y #garnatxablancaonroad.

El objetivo de la ruta es promocionar la garnacha blanca en Barcelona (sello característico de esta DO y gracias a la cual cuenta hoy con un distintivo propio: Terra Alta Garnatxa Blanca 100×100), popularizar el consumo de vino con DO Terra Alta y reforzar la identidad de la marca. El nombre de la ruta, Garnatxa Blanca On Road, apuesta por dar continuidad a la campaña de comunicación #fansDOTerraAlta. Con esta ruta, la DO Terra Alta genera engagement, por una parte, con los locales participantes, los cuales se convierten en embajadores de la marca durante las semanas que dura la ruta. Y, por otra, parte, con el público final, mejorando la notoriedad y aumentando la percepción de valor.

Para la ruta se ha diseñado material gráfico específico: pósters en tres idiomas informando de la ruta (listado de locales y mapa con ubicación, días de participación, web para más información, etc.), flyers a doble cara, camisetas y displays personalizados con el nombre del local.

Desde PCatS Comunicació nos hemos encargado de la gestión y coordinación con los locales participantes. Además, somos responsables de la estrategia publicitaria, tanto online como offline, además de publicidad exterior (mupis en el Metro de Barcelona). Hacemos difusión a redes sociales y también realizamos tareas propias de gabinete de prensa.[:]