Creixement de YouTube, continguts de valor i campanyes amb influencers, tendències clau a xarxes socials en 2020

Creixement de YouTube, continguts de valor i campanyes amb influencers, tendències clau a xarxes socials en 2020

Epsilon Technologies, companyia d’intel·ligència de dades aplicada al màrqueting, ha presentat l’informe “Tendencias en redes sociales 2020”. Aquest estudi recull a temps real grans volums de dades no estructurades, a través de Facebook, Twitter, YouTube, Instagram i LinkedIn sobre més de 700 marques de diferents sectors. L’objectiu és aportar una visió sobre l’estat de les marques a xarxes socials, conèixer la seva posició i analitzar el rendiment de les accions digitals de les companyies per entendre quins continguts connecten amb els usuaris.

L’informe és un anàlisi sobre els continguts de les 792 marques seleccionades de diferents àmbits (gran consum, retail, automoció, assegurances i sector financer) per determinar quines tendències marcaran les pautes a les xarxes socials el 2020.

En aquest sentit, s’han establert fins a 13 tendències diferents:

  • Crear continguts de valor: Els continguts de valor seran fonamentals per connectar amb els usuaris a través de la versatilitat gràfica i visual i a través de continguts informatius, com vídeo-tutorials, consells breus, stories dinàmics a Instagram, etc.
  • Fer partícips de la marca i de la comunitat digital als usuaris: Realitzar preguntes, enquestes i dinàmiques per tal que els usuaris puguin fer-se escoltar i opinar sobre diferents aspectes de la marca.
  • Sortejos: Són considerats palanca de creixement. Serà essencial seguir potenciant aquesta estratègia entre els usuaris, animant-los a compartir els seus resultats mitjançant un hashtag a canvi d’un premi atractiu.
  • Propòsit i valors: Les marques s’hauran d’implicar en els problemes que més preocupen a la societat si volen empatitzar amb els usuaris i els seus valors. És important realitzar aquest exercici per connectar amb els seguidors.
  • Influencers: La figura dels influencers seguirà creixent en 2020 i les marques continuaran apostant per aquests perfils a l’hora de dur a terme estratègies de màrqueting.
  • YouTube: La presència de YouTube en 2020 serà indispensable per donar visibilitat a les marques i potenciar-ne així les vendes. Actualment compta ja amb 2.000.000 d’usuaris i es preveu que la xifra anirà en augment, convertint-se així en la plataforma “reina del vídeo 2020”.
  • Connexió emocional: Serà imprescindible interactuar constantment amb els usuaris per establir una relació propera i empàtica. S’ha d’apostar per l’autenticitat i el realisme fent arribar missatges directes. Utilitzar frases per generar engagement a baix cost, fomentar l’humor per entretenir-los o allunyar-nos de la competència a través d’estratègies cada cop més virals són algunes de les estratègies que es poden seguir.
  • Temporalitat: Pren especial importància desenvolupar campanyes adaptades als diferents moments de l’any per connectar amb els usuaris i generar empatia. Les campanyes, formats i continguts s’hauran d’adaptar en funció dels moments de l’any (rebaixes, Dia de la Mare, Setmana Santa, estiu, etc.).
  • Real Time Marketing: Serà una de les eines més útils en 2020. Consisteix en crear contingut original prèviament a consumir algun producte.
  • Tendències virals: És clau estar al dia de tots els moviments que es mouen a les xarxes socials i sumar-s’hi. Aquest tipus de continguts són virals, capten l’atenció dels usuaris i generen confiança i proximitat. Per impulsar aquestes estratègies es pot apostar pel “tagging” (per exemple: “Etiqueta a l’amic amb qui faries això”) per obtenir, no només likes, sinó també interaccions, comentaris i compartits.
  • Empatia: S’han d’entendre les causes socials i mostrar-nos reals amb els seguidors. Escoltar què passa al nostre voltant i humanitzar la marca és fonamental per comunicar els nostres missatges.
  • Co-brandings: Desenvolupar estratègies amb marques properes a nosaltres ens ajudarà a impactar i cridar l’atenció d’un major nombre d’usuaris.
  • Despertar sensacions i generar experiències memorables: S’ha de ser original a l’hora de realitzar campanyes de màrqueting. Els usuaris el que valoren és que les marques connectin amb ells a través de les emocions. Per això, s’ha de ser creatiu, trencar barreres i anar un pas més enllà per diferenciar-nos de la resta.

A PCatS Comunicació, en funció de les necessitats i objectius de les nostres marques i clients,  treballem en aquest tipus d’accions, amb resultats i indicadors d’impacte molt positius. Aquí podeu consultar els diferents serveis que tenim disponibles en relació al màrqueting digital i community management.