Concurs Internacional Grenaches du Monde

La Denominació d’Origen Terra Alta es va convertir en 2018 en la seu de la sisena edició del Concurs Internacional Grenaches du Monde, impulsat per Vins du Roussillon. Durant quatre dies un grup de més de 100 professionals i prescriptors del món del vi, vinguts de diferents països (Itàlia, França, Regne Unit, Espanya, etc.) es van embarcar en un viatge que els va dur des de Barcelona, com a capital del país vitivinícola que és Catalunya, fins a la Terra Alta, el cor de la Garnatxa Blanca.

Es tracta d’un esdeveniment que va portar el nom de la comarca a tot el món i en el qual PCatS Comunicació, després d’anar a concurs amb diferents empreses per ocupar-se del projecte i obtenir bons resultats, va assumir les tasques d’organització, en totes les seves fases.

Fases del projecte.

  • ESTRATÈGIA

    Disseny de l’ estratègia i calendarització d’activitats.

  • IMATGE

    Disseny i concepció de la imatge del Concurs.

  • WEB

    Disseny i creació del web.

  • XARXES SOCIALS

    Gestió de les xarxes socials de la DO Terra Alta.

  • ACTES

    Organització íntegra d’esdeveniments prèvis: presentació del Concurs o Showroom DO Terra Alta a Girona i Showroom DO Terra Alta a les Terres de l'Ebre (Tortosa). Ens vam ocupar de la logística, la gestió de proveïdors i el gabinet de premsa.

  • ACTES DEL CONCURS

    Organització i logística dels diferents actes del concurs: gestió i comunicació amb els participants, gestió i logística dels espais, disseny dels materials gràfics (roll-ups, minutes…). Els actes dels que ens vam ocupar van ser: Sopar a l’Òpera Samfaina, visita cultural a Tarragona + dinar, nit i sopar de gala a Le Méridien (5+ superior) del Vendrell, tastos professionals a la catedral del Vi de Gandesa, sopar a la Catedral del vi de Pinell de Brai, Gala de lliurament de premis i festa de cloenda a l’Església Vella de Corbera d’Ebre.

  • PUBLICITAT EN MITJANS

    Creació d’un pla de mitjans.

  • CLIPPING I INFORME DE XARXES SOCIALS

    Després de cada projecte d’aquestes característiques sempre hi ha una tasca important de recopilació de la informació i els continguts generats per tal de poder valorar l’impacte de la campanya i extreure’n resultats.

KPI’s

  • Les xarxes socials van notar un creixement important: augment de +90% de visites als perfils, abast de +25.000 persones i +900 mencions.
  • La pàgina web va rebre +1.600 visites per part de +400 usuaris.
  • El maig de 2018, just després de la celebració del concurs, hi havia 90 pàgines indexades del web concursgarnatxes.doterraalta.com
  • Tant el primer com el segon vídeo penjats a YouTube i dedicats al concurs compten actualment amb més de 1.500 visualitzacions
  • Visualitza el primer vídeo
  • Visualitza el segon vídeo
  • La gala de cloenda va comptar amb l’assistència de més de 600 persones.

Enllaços d'interès.

Altres projectes amb la DO Terra Alta.