Projecte

#FansDOTerraAlta

Viralitzar és l’objectiu de qualsevol campanya de difusió on-line. Si bé no hi ha secrets ni una fórmula infal·lible, si que hi ha elements que ens hi aproximen. Des de PCatS gestionem la comunicació on-line de la Denominació d’Origen Terra Alta, i també els serveis d’oficina de premsa. En l’àmbit on-line el nostre objectiu és fer créixer la comunitat a través de la xarxa que coneix, reconeix i segueix els vins d’aquest segell de qualitat. I realitzar una campanya digital és una forma d’arribar a pics importants de difusió. D’aquí va sorgir la idea #fansDOTerraAlta. El primer que cal per viralitzar és un bon producte: els vins de la DO Terra Alta i la seva varietat emblemàtica: la garnatxa blanca.

Hi ha elements que se sumen al valor essencial de qualitat del producte i que ajuden a viralitzar. S’ha de posar en valor tot allò que envolta la marca: en aquest cas la seva història, el seu paisatge, les personalitats que hi han estat o estan vinculades. Els vins terraltins han estat glossats per personalitats com el conegut pintor malagueny Pablo Picasso, que va viure durant dos anys a la localitat terraltina d’Horta de Sant Joan, i l’escriptor Joan Perucho. I si la història té un pes important – encara més amb aquests padrins- l’actualitat també en té. Per això vam pensar que tots aquells personatges populars que ja gaudien de la qualitat dels vins terraltins s’havien de donar a conèixer. I aquesta és l’essència de #fansDOTerraAlta i el reclam per a les xarxes socials i els mitjans: diferents personatges populars donen a conèixer la seva preferència per la DO Terra Alta en una campanya de vídeos.

Els implicats en aquests videos són Victor Amela, que ja havia escrit i descrit aquesta comarca i els seus vins, entre d’altres personalitats del món la cultura, la cuina i la comunicació com ara David Carabén de Mishima,  la periodista Empar Moliner i el cuiner Jeroni Castell, distingit amb una Estrella Michelin pel seu restaurant Les Moles (Ulldecona).

El primer resultat és immillorable: “Trio DO Terra Alta i no un altre perquè m’agrada molt tirar cap al sud”, ens diu Amela en el vídeo que dóna el tret de sortida a la campanya #fansDOTerraAlta. Ara és el moment d’aquesta comarca ebrenca, la gran desconeguda durant massa temps com ens explica Amela: “És un dels pocs llocs a Catalunya on pots descobrir vins espectaculars i poder dir al món aneu a la Terra Alta i descobrireu uns vins boníssims”. Calia comunicar tot això i, es tracta només el primer vídeo!

Els vídeos de la campanya es podran veure tant al web de la DO Terra Alta com a les seves xarxes socials.