Treballs destacats:

Vermut Dos Déus: Disseny de marca, packaging i llençament de producte

Dos Déus va ser el primer vermut que elaborava els  Cellers Bellmunt del Priorat  situats en el poble que els hi dóna el nom. Dos Déus és un vermut prèmium amb destacades notes amargues, poc sucre, delicat bouquet i característic color vermell-caramel de perfecta lluentor.

El packagins

Per a l’elaboració del Dos Déus es fa servir vi blanc de fermentació controlada del Camp de Tarragona aromatitzat amb les herbes prèviament infusionades. Les principals herbes presents al Dos Déus són el Dictam de Creta, l’Artemisa Pontica, la Satureja Hortensis i la Genciana. Totes aquestes herbes, no només són medicinals i amb coneguts poders curatius, sinó que protagonitzen nombroses llegendes i tradicions.

Un d’aquests mites més coneguts explica com Enees, greument ferit per una fletxa que es va clavar tan profundament que no podia ser extreta, va ser salvat de la mort per la seva mare, la deessa Venus, que va agafar un Dictam de Creta i li va posar a la ferida.

Però no és l’única història que envolta de misteri i de màgia les herbes del Dos Déus. Històries que transcorren de dia i de nit i que són protagonitzades sovint per personatges oposats però que es complementen: com el consum del Dos Déus, que neix amb l’objectiu d’unir les velles receptes i tradicions amb els nous moments d’una nova manera de viure.

Arrel de totes aquestes històries, mites i llegendes neix el packaging de Dos Déus. Serigrafia daurada com els estels i constel·lacions divines.

Llançament del producte

El 15 de juliol de 2013 la Fàbrica Moritz va acollir el llançament del vermut Dos Déus. Des de Pcats Comunicació van creure que era la ubicació perfecta perquè en aquell moment el vermut començava a ser més popular sobretot entre la gent jove urbanita.  La idea era unir aquest producte amb el centre de la ciutat on hi ha els locals més moderns i es desenvolupa la vida urbana.

El mateix dia, amb l’objectiu que els consumidors puguin conèixer el vermut Dos Déus en totes les seves expressions, es van presentar dues rutes que van durar unes setmanes.

La Ruta Dos Déus de dia, que comptava amb 8 locals seleccionats a Barcelona, es maridava vi amb tapes. Els primers vuit locals que oferien en primícia el vermut Dos Déus eren: Fàbrica Moritz Barcelona, Princesa 23, Bar Mut, Betlem, Cucut Biz & Bar, La Hacienda, Nostàlgic i Punx.
La Ruta Dos Déus de nit, que volia descobrir les possibilitats que el vermut obre en el món de la cocteleria, es servia en 8 de les cocteleries més destacades de Barcelona: Slow, Torre Rosa, Aigua del Carmen, 41º, Bobby Gin, Boca Chica, Ideal y Ohla.

Les dues rutes van ser il·lustrades per un dels artistes amb més projecció del moment: Juanma Garcia, i també tenien la seva pròpia cançó interpretada pel grup Troffahamara y los Mechones.

Els participants de les rutes podien disposar d`un Passaport Dos Déus que els permetia seguir el recorregut del vermut a Barcelona i veure recompensada la seva fidelitat amb elements per gaudir d`un bon vermut: ulleres de sol imprescindibles a les terrasses durant l’estiu, copes i gots personalitzats, etc.

Des de Pcats Comunicació ens vam encarregar d’aquest projecte claus en mà. Des del disseny del packaging, passant per l’organització del llançament, la definició de les rutes, i fins al disseny del merchandising que es regalava als participants de les rutes.  També ens vam encarregar de temes de premsa, i vam fer un parell d’insercions de Branded content, una d’elles al programa “L’Aprenent” de TV3.